sunnuntai 30. syyskuuta 2012

Nanna maalaa


ja mä katselen komeron hyllyltä pikku- ihmisen työn touhua. Ensin tyhjennettiin loput värit tuubeista "jääpalanluojaan" ja sitten töihin. Tauluja syntyi kolme.
Mä haluun piirtää, sanoi Nanna ja äiskä toteutti oitis toiveen. Siinä rustattiin pingviinejä mallista. Nanna sai idean katsomastaan elokuvasta, mutta, mutta... En mä enää muista miten pingviini piirretään. No, äiskä kaivoi hyllystä eläinkirjan ja piti mallia näkyvissä. En mä osaa, sanoi Nanna: Näytä miten pingviini piirretään ja äiskä näytti. Ensin piirretään vaikka muna, sanoi äiskä ja teki paperille ympyrän. Ja siivet, sanoi Nanna ja taiteili linnulle siivet, silmät ja nokan. Jalat rummuttivat niin kuin elokuvassakin, tam, tamm, taamm.
Nanna innostui kertomaan kaikkea viikolla kokemaansa ja äiskä piirteli pallomerta uuteen paperiin. Lopulta pallomeressä uivat Nanna, isi ja mummu. Missä minä olen, naukasin ja tulin kaapista ruokakupille. En mahdu joukkoon, aattelin. Eivät varmasti ota mua mukaan jos toteuttavat toiveen jonnekin hophupimaahanmenosta. Näin siis eilen. Tsau!

2 kommenttia: