torstai 17. huhtikuuta 2014

Kiirastorstaita

pidetty! Äiskä siivosi kaksion, pesi pyykit: kaikki mun nukkuma-alustat tuoksuvat halpispesuaineelle. Pidän sen tuoksusta. Äiskä aineen mitättömästä hinnasta. Raeruohot ovat kasvaneet "ryminällä." Äiskän mielestä ruoho ei rymise kasvaessaan, mut mä kuulen tuon äänen. Olen napsinut nurtsin tasaiseksi, mut en riittävän, äiskä mellasti kynsileikkureineen kasvuston kimpussa. Ja vielä jotain tehdäkseen, leikkasi raapimamaton oksennusjäljet samoilla saksilla huithapeliin. Ei kuulemma jaksanut jatkuvasti pestä mattoa. Siitä tuli kaksi mattoa, yksi arkeen, toinen juhlaan.
Jääkaappi pullistelee juhlaruuasta. On kalaa ja kanaa, vihanneksia, uusia perunoita ym. Jälkkärikakku ja pupulle piilotettavaa. On mungoja ja maitonappeja mulle. Äiskälle hapankaalia ja mämmiä. Pelkästä mämmistä tulee kipeeksi, sanoi äiskä. Siksi ruuansultuskapselien lisukkeena pitää pureskella hapankaalii, hän lisäsi. Ulkona tuuli tuudittaa lehdettömiä puita. Aton paahtaa ikkunaa. Aika on vetää kartiinit suojaksi, ettei olkkari kuumene enempää. Mittari näyttää plus 26.
Varmaan huomenna saamme pikkuihmisen isineen kylään, ellei katselemme monta hoota elämää Jerusalemissa. Äiskällä on paljon muistoja Israelista. Mulla ei yhtään. En oo viel matkustanut oikeen minnekään, vaik olen noin 100v!
Hyvää pääsiäistä kamut <3

2 kommenttia:

  1. No olethan sentään käynyt Pohjanmaalla. :-)

    VastaaPoista
  2. Joo kaksi kertaa. Pienenä Typpösä ja vanhana rouvana Kalajoella. Kalajoki reissun jälkeen en enää junaan mene, en vaikka väkisin vietäis.

    VastaaPoista